سامسونگ در حال کار روی قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپلیکیشن Health Monitor برای سری گلکسی واچ ۵ و واچ ۶ است. هدف این قابلیت آن است که افراد مبتلا به این مشکل قبل از بدتر شدن علائم آپنه خواب بتوانند آن در مراحل اولیه شناسایی کنند.

قابلیت تشخیص آپنه خواب سامسونگ از سنسور BioActive Galaxy Watch برای بررسی سطح اکسیژن خون افراد در هنگام خواب استفاده می‌کند تا شدت این بیماری را تشخیص دهد. آپنه خواب هنگامی رخ می‌دهد که فرد هنگام خواب نمی‌تواند نفس بکشد و این مشکل باعث اختلال در تامین اکسیژن بدن می‌شود. این مشکل همچنین منجر به کیفیت خواب پایین و عوارض زیادی برای سلامت انسان می شود که از آن جمله می‌توان به فشار خون بالا، اختلالات قلبی و همچنین سکته اشاره کرد.

حالا ساعت‌های هوشمند سامسونگ قرار است داده‌های خواب شما را جمع‌آوری کنند و نحوه تغییر مقادیر اکسیژن خون را تجزیه و تحلیل کرده تا شاخص آپنه-هیپوپنه (AHI) را تخمین بزن. این شاخص به معنای تعداد میانگین ترکیبی آپنه و هیپوپنه در هر ساعت خواب است. طبق استاندارد آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM)، پنج تا پانزده آپنه/هیپوپنه در ساعت یک مورد خفیف محسوب می‌شود، در حالیکه ۱۵ تا ۳۰ عدد به عنوان مورد متوسط دسته‌بندی می‌شود و بیشتر از این تعداد هم یک مورد شدید خواهد بود.

سامسونگ گفته است که برای استفاده از این قابلیت، کاربران باید دوبار خواب خود را در عرض ۱۰ روز پایش کنند تا ببینند علائم آپنه را دارند یا خیر. همچنین هر خواب باید بیش از چهار ساعت طول بکشد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/262864/samsungs-new-sleep-apnea-feature/