به گزارش وب‌سایت GSMarena، متا با افزودن قابلیت جدیدی تصمیم دارد تا امکان ارسال خودکار عکس و فیلم‌های HD در واتساپ را فراهم کند.

اگرچه در ماه اگوست شاهد معرفی ویژگی جدیدی توسط واتساپ برای ارسال تصاویر در رزولوشن اصلی و با کیفیت بالاتر بودیم اما کاربران باید رزولوشن بهتر تصاویر خود را به‌صورت دستی و جداگانه انتخاب می‌کردند که چندان ایده‌آل نبود.

اکنون نسخه بتای ۲.۲۴.۷.۱۷ از پیامرسان واتساپ برای اندروید نشان می‌دهد که کاربران قادر خواهند بود تا به کمک منوی جدیدی که در بخش Storage and data قرار دارد، کیفیت آپلود عکس و فیلم‌های خود را تغییر دهند و آن‌ها را به‌طور خودکار با کیفیت HD ارسال کنند.

در هنگام انتخاب گزینه Standard quality، عکس و فیلم‌های آپلودشده برای ارسال سریع‌تر در قالب یک فایل فشرده و با کیفیت پایین‌تر به دست گیرنده خواهند رسید؛ گفته می‌شود کیفیت HD شش برابر فضای بیشتری را اشغال می‌کند و بدیهی است که ارسال آن کندتر خواهد بود.

شایان ذکر است که منوی تغییر کیفیت آپلود در صفحه اشتراک‌گذاری رسانه قرار خواهد داشت تا درصورت نیاز بتوانید برخی از فایل‌ها را با کیفیت متفاوتی ارسال کنید.

در حال حاضر قابلیت ارسال خودکار عکس و فیلم‌های HD در دسترس تعداد معینی از آزمایش‌کنندگان نسخه بتا قرار گرفته است و پس از برطرف‌شدن تمام مشکلات مربوط به آن، برای نسخه پایدار نیز عرضه خواهد شد. لذا به یاد داشته باشید که اپلیکیشن واتساپ خود را به‌طور منظم از طریق فروشگاه گوگل پلی به‌روزرسانی کنید.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/279471/whatsapp-will-let-you-send-hd-media-automatically/