گفته می‌شود که اپل در رویداد معرفی گوشی‌های سری آیفون 14 از نسل دهم تبلت‌های آیپد و آیپد پرو رونمایی خواهد کرد و حالا رندر جدیدی از نسخه‌ی پایه‌ی این تبلت منتشر شده که تغییرات آن نسبت به نسخه‌ی قبلی را نشان می‌دهد.

اپل از زمان عرضه نسل پنجم آیپد در سال 2017 تغییر خاصی را در طراحی تبلت‌های خود ایجاد نکرده است اما حالا به‌نظر می‌رسد که نسل دهم آیپد از نظر طراحی، تفاوت‌‌های زیادی را با نسخه‌های قبلی خواهد داشت. بر اساس رندر منتشرشده توسط وب‌سایت Gizchina، آیپد 10 از نمایشگری با لبه‌های باریک‌تر نسبت به آیپد 9 بهره برده و کلید Home، که حسگر تاچ‌ آی‌دی (TouchID) نیز درون آن جای دارد، در قسمت پایینی آن قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد که محفظه‌ی دوربین و فلش ال ای دی آیپد 10 نیز با الگوبرداری از گوشی آیفون X طراحی شده و دوربین اصلی آن از 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل ارتقا یافته است. همچنین آنتن این تبلت از سمت چپ تا راست قسمت بالایی بدنه‌ی آن کشیده شده که یادآور طراحی مشابه آیفون 7 است. علاوه بر این، ظاهراً خبری از جک هدفون 3.5 میلی‌متری در این محصول نخواهد بود.

بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، آیپد 10 از نمایشگر 10.2 اینچی رتینا با وضوح 1620 در 2160 پیکسل، تراشه‌ی A14 و درگاه USB-C بهره برده و اپل آن را در دو نسخه‌‌‌ی 64 و 256 گیگابایتی و با پتشیبانی از اتصالات وای‌فای و سلولار (5G) به بازار عرضه می‌کند. انتظار می‌رود که قیمت پایه‌ی این محصول نیز از 329 دلار آغاز شود.

منبع: PhoneArena



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/229340/ipad-10-render-shows-new-changes/