سامسونگ هفته گذشته با معرفی قابلیت‌های هوش مصنوعی رسما ورود خود به دنیای هوش مصنوعی را اعلام کرد. اولین قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت Samsung Galaxy – AI Live Translate Call نام دارد که امکان ترجمه لحظه‌ای تماس‌ها را فراهم می‌کند.

با این حال، تا الان مشخص نبود که کدام دستگاه‌های سامسونگ ابتدا این قابلیت‌ها را دریافت خواهند کرد. طبق توضیحاتی که سامسونگ داده است، در اوایل سال ۲۰۲۴، قابلیت Galaxy AI در جدیدترین گوشی‌های گلکسی این شرکت قابل دسترس خواهد بود. بنابراین می‌توان حدس زد که گلکسی S24 اولترا اولین دستگاهی خواهد بود که این قابلیت‌ها را دریافت خواهد کرد. همچنین به نظر می رسد که مدل‌های قبلی از جمله سری S23 که امسال معرفی شد نیز آن‌ها را دریافت خواهند کرد.

استراتژی دیگری که سامسونگ ممکن است به کار گیرد این است که قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را ابتدا به‌صورت انحصاری برای گوشی‌های جدیدتر منتشر کند، اما در نهایت آن‌ها را برای سایر گوشی‌های گلکسی عرضه کند. این دقیقا شبیه کاری است که گوگل با قابلیت‌های هوش مصنوعی خود در سری پیکسل ۸ انجام داده است.

سامسونگ گفته است که خود را متعهد به توسعه فناوری هوش مصنوعی می‌داند تا بتواند زندگی کاربران گلکسی را متحول کند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ در نهایت چه اقدامی در زمینه ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد.

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/266047/samsung-ai-features-are-coming-to-galaxy-devices-but-which-smartphone-will-get-it-first/