سری شیائومی ۱۳ اخیرا در چین به همراه رابط کاربری MIUI 14 معرفی شد. این سری شامل دو مدل می‌شود و حالا به نظر می رسد که ما در حال نزدیک شدن به زمان عرضه جهانی آن‌ها هستیم. 

طبق آمار، فرپش این گوشی‌های در طول یک‌ ماه گذشته بسیار خوب بوده است و انتظار می‌رود که در بازارهای جهانی نیز بدرخشند. شیائومی متاسفانه گوشی شیائومی 12S را در بازارهای جهانی عرضه نکرد و حالا می‌خواهد با عرضه جهانی سری شیائومی ۱۳ این موضوع را جبران کند. طبق گزارش جدیدی که امروز منتشر شده است ظاهرا شیائومی آن را در رویداد MWC 2023 عرضه جهانی خواهد کرد. 

ضمنا این سری به‌تازگی تاییدیه‌های جهانی مختلفی مثل BIS را دریافت کرده است که نشان می‌دهد زمان معرفی ان‌ها برای بازارهای جهانی نزدیک است. این سری ظاهرا ابتدا در بازار هند عرضه خواهد شد و سپس روانه سایر بازارها خواهد شد. این سری همچنین در دیتابیس NBTC رویت شده است.  

انتظار می‌رود مشخصات نسخه جهانی مدل‌های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو تفاوت چندانی با نسخه چینی آن‌ها نداشته باشد. مشخصات نسخه چینی آن‌ها به صورت است.

 شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو مجهز به نمایشگرهای AMOLED با یک بریدگی هول پانچ مرکزی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند و از حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت و فناوری‌های HDR10+, Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کنند. البته سایز و رزولوشن نمایشگرهای این دو مدل فرق می‌کنند و مدل پایه از یک نمایشگر ۶.۳۶ اینچی FHD+ و مدل پرو از یک پنل ۶.۷۳ اینچی QHD+ بهره می‌برد. در ضمن، لبه‌های نمایشگر مدل استاندارد فلت و لبه‌های مدل پرو خمیده هستند.

سیستم دوربین پشت این‌گوشی‌ها از نوع سه‌گانه با فناوری لایکا است. شیائومی ۱۳ از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (IMX800 سونی) در کنار یک دورببن فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، در حالیکه شیائومی ۱۳ پرو از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور یک اینچی IMX989 سونی در کنار یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. 

هر دو گوشی جدید شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستند و از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 4.0 بهره می‌برند. یک سیستم خنک‌کننده مایع نیز در داخل آن‌ها وجود دارد که باعث خنک شدن دستگاه خواهد شد. ظرفیت باتری مدل‌های پایه و پرو به‌ترتیب 4,500mAh و 4,820mAh است که به‌ترتیب با سرعت ۶۷ و ۱۲۰ وات شارژ خواهند شد.

منبع: Gizchina



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/245009/xiaomi-13-series-is-set-for-global-launch/