در طی چند هفته‌ی گذشته گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص تراشه‌های سری رایزن 7000 منتشر شد که بسیاری از آن‌ها به عرضه‌ی این تراشه‌ها در ماه سپتامبر اشاره داشتند. حالا ای ام دی به‌صورت رسمی اعلام کرده است که تراشه‌های نسل جدید خود را در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور) معرفی خواهد کرد.

قرار است که لیزا سو (Lisa Su)، مدیر عامل ای ام دی، در یک استریم زنده از کانال رسمی این شرکت در یوتیوب در خصوص جزئیات معماری Zen 4 و همچنین سوکت AM5 به‌طور کامل صحبت و از تراشه‌های رایزن 7000 رونمایی کند. انتظار می‌رود که اطلاعاتی از مادربردهای نسل بعدی B650 و X670 و همچنین کارت‌های گرافیک سری رادئون 7000 RX نیز در تاریخ یادشده در دسترس قرار بگیرد اما احتمالا این کارت‌ها تا اواخر سال جاری به بازار عرضه نخواهند شد.

در حالی که تا به حال اطلاعات بسیاری از مشخصات تراشه‌های نسل 13 اینتل رپتور لیک به بیرون درز پیدا کرده است اما در حال حاضر جزئیات دقیقی از مشخصات تراشه‌های نسل بعدی ای ام دی در دسترس نیست. گفته می‌شود که این تراشه‌ها از تعداد هسته‌های مشابه سری رایزن 5000 بهره برده‌اند و قیمت آن‌ها نیز تقریباً با پرچمداران قبلی ای ام دی یکسان خواهد بود.

منبع: NotebookCheck



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/230094/amd-ryzen-7000-announce-29th-august/