مایکروسافت این هفته در کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت بیلد (Microsoft Build) از نسخه‌ی تجاری مرورگر اج رونمایی کرد. این نسخه‌ از مرورگر یادشده با نام اج برای کسب و کارها (Edge for Business) شناخته شده و به گفته‌ی مایکروسافت، مرورگر استاندارد سازمان‌ها خواهد بود. نسخه‌ی تجاری اج همچنین دارای لوگو و آیکون جداگانه‌ بوده و در نوار کناری آن، موارد جدیدی مانند دستیار هوش مصنوعی ۳۶۵ کوپایلت (Copilot)، اپلیکیشن‌های اینترنتی و مجموعه‌ی جدیدی از تب‌ها، که به طور همزمان توسط کارکنان قابل اشتراک و استفاده است، مشاهده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

هرچند که نسخه‌ی عادی اج نیز امکان جست‌وجو و باز کردن صفحه با حساب‌های شخصی و تجاری را فراهم می‌کند اما مایکروسافت وعده داده که نسخه‌ی تجاری این مرورگر به‌طور خودکار جست‌وجوهای حساب شخصی را از حساب‌های تجاری جدا خواهد کرد. برای مثال اگر قصد دارید جیمیل خود را چک کنید، اج صفحه‌ی جداگانه‌ای را باز خواهد کرد که دارای کش و محل ذخیره‌ی مجزا می‌باشد. شما همچنین می‌توانید در این مرورگر از همگام‌سازی و یا تهیه‌ی پشتیبان خودکار از اطلاعات خود روی سرورهای شرکت جلوگیری کنید.

مایکروسافت در نظر دارد تا قابلیت‌های هوش مصنوعی اج را ارتقا داده و دستیار هوش مصنوعی ۳۶۵ کوپایلت را با آن ادغام کند. این فناوری قبلاً در اپلیکیشن‌های آفیس نیز به کار گرفته شده بود. همچنین به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت حالا به پلاگین‌ها توجه بیشتری خواهد کرد چرا که قرار است بیش از ۵۰ پلاگین شخص ثالث برای ۳۶۵ کوپایلت در دسترس قرار بگیرد و در آینده این تعداد به چندین هزار پلاگین افزایش پیدا کند.

منبع: PC World

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/252891/microsoft-rolls-out-edge-for-business/