شیائومی فروردین ماه امسال پشتیبانی نرم افزاری از گوشی می ۱۰ لایت زوم را پایان داد و حالا گوشی‌های جدیدی به این لیست اضافه شده‌اند.

شیائومی سه گوشی سری ردمی نوت ۹ را که شامل ردمی نوت ۹S، ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس می‌شوند و همچنین گوشی می ۱۰ لایت ۵G را در این لیست قرار داده است.

وب‌سایت Xiaomiui گزارش داده است که شیائومی گوشی می ۱۰ لایت ۵G را به لیست EOS (End of Support) اضافه کرده است که این کار به معنای پایان پشتیبانی نرم افزاری از این گوشی است.

همانطور که گفته شد سه گوشی سری ردمی نوت ۹ نیز در این لیست قرار دارند، اما آن‌ها تا آخر می ۲۰۲۳ به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد.

این گوشی‌ها آپدیت‌های امنیتی ماه آپریل و می را دریافت کرده‌اند و به همین‌خاطر به نظر نمی‌رسد که آپدیت جدیدی دریافت کنند. انتظار می‌رود لیست EOS شیائومی در ماه‌های آینده نیز به‌روز شود. همه گوشی‌های فوق در سال ۲۰۲۰ معرفی شدند و قرار بود تا سه سال آپدیت‌های نرم‌افزاری را دریافت کنند.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، گوشی‌های سامسونگ که در همان سال معرفی شدند تا سال ۲۰۲۴ یعنی به مدت ۴ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت خواهد کرد. اما شرکت‌هایی مثل اوپو، ویوو و ریلمی، سیاستی شبیه به شیائومی دارند.

منبع: Gizmochina

اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/253372/xiaomi-terminates-software-support-for-redmi-note-9-pro-mi-10-lite-5g-and-more/