سامسونگ سرانجام با همکاری شرکت iFixit یک سرویس جدید تعمیر گوشی‌های گلکسی راه‌اندازی کرده است که به شما اجازه خواهد داد تا خودتان اقدام به تعمیر دستگاه‌های خود بکنید. در این سرویس شما همچنین امکان خرید قطعات و ابزارهای لازم را خواهید داشت. ‌

در حال حاضر،امکان تعمیر گوشی‌های گلکسی S20 و S21 و تبلت گلکسی تب S7 پلاس وجود دارد و قرار است مدل‌های دیگری نیز به این جمع اضافه شوند. شما امکان تعویض نمایشگر، پنل پشت و پورت‌های شارژ دستگاه‌های فوق را در سرویس جدید سامسونگ خواهید داشت. 

شما در این سرویس دسترسی رایگان به دستورالعمل‌های تعمیری شرکت iFixit خواهید داشت که به صورت تصویری و مرحله به مرحله شما را راهنمایی خواهند کرد. اگر هم سوالی داشتید می‌توانید در فروم iFixit بپرسید. سرویس تعمیر سامسونگ به شما کمک خواهد کرد تا با انجام تعمیرات لازم عمر گوشی خود را افزایش دهید و پول خود را صرف خرید یک گوشی جدید نکنید. 

شرکت iFixit علاوه بر سامسونگ همکاری نزدیکی با شرکت‌های دیگر مثل گوگل و مایکروسافت دارد. این شرکت اخیرا با مایکروسافت برای تعمیر دستگاه‌های سرفیس قرارداد بسته است و با گوگل نیز برای ارائه قطعات اصل گوشی‌های پیکسل به مشتریان توافق کرده است. iFixit همچنین قطعات مختلف Steam Deck را می‌فروشد. 

سرویس جدید سامسونگ صرفا برای کسانی است که دانش قبلی درباره تعمیر گوشی دارند، اما کسانی که نمی‌خواهند خود را درگیر تعمیر گوشی‌شان بکننند می‌توانند‌ بیش از ۲ هزار مرکز تعمیر سامسونگ مراجعه کنند. سامسونگ همچنین مراکزی به نام‌ “We Come To You” دارد که در عرض۶۰-۳۰ دقیقه خدمات به شما ارائه می‌کنند.  ‌

سامسونگ به‌تازگی قابلیتی به نام repair mode معرفی کرده است که اطلاعات شخصی موجود در گوشی شما را از دید تعمیرکار مخفی خواهد کرد. به این ترتیب شما دیگر هیچ‌ نگرانی از بابت سپردن گوشی خود به دست تعمیرکار شخص‌ثالث نخواهید داشت.

منبع: Techspot



اتاق خبر مستر جانبی

منبع: https://techfars.com/228943/samsung-teams-with-ifixit-to-launch-self-repair-program-for-galaxy-devices/